الجمعة، 8 أبريل، 2011

رسالة جديدة - رسالة صبر


لا تعتمدي علي سعة صدري وقوة تحملي وتُفرطي في جرحي فكل شئ في هذه الدنيا قابل للنضوب حتي الصبر.

هناك 51 تعليقًا:

Casper يقول...

عندك حق يا سندباد حتى الصبر أصبح ينفد بسرعة وكأنه عملة نادرة نبحث عنه ولا نجده

خالص تقديري
خاطرة في منتهى الروعة

rack-yourminds يقول...

زي مبتقول الست ام كلثوم

للصبر حدود

يوميات شحات يقول...

كلمتك الصغيرة قالت الكثير

ريبال بيهس يقول...

مساء الورد سندباد

بالفعل مهما عظم الحب وزادت لدينا

مساحة الصبر والتحمل فإن لكل شي

نهاية وحدود وتكون ردة الفعل عنيفة

جداً قد لا يتوقعها هذا الذي أستنزف

مساحة الصبر لدينا لأعتماده بأن

مكانته في قلوبنا ستسمح له بالتمادي

دون الأعتراض من قبلنا على جروحه

وسوء أفعاله معنا ...

رسالة جميلة وواضحة

تحياتي

Carmen يقول...

رائعة سندباد كم اعشق هذا النوع من الكتابات لكن لسوء الحظ لا اجيده
تحياتي لك سندباد

سندباد يقول...

كاسبر
صدقت ياصديقي اصبحت كل الاشياء الجميلة فينا نادرة وتنفذ بسرعة ربنا يعفو عنا ورحمنا
تحياتي وتقديري ليك
نورتني

سندباد يقول...

راك
فعلا ياصديقي للصبر حدود وكل حاجة في الدنيا ليها حدود احنا بشر
تحياتي ياصديقي

سندباد يقول...

يوميات شحات
متشكر ليك ياصديقي علي كلماتك الجميلة الراقية
وربنا يقدرني واكون عند حسن ظن الجميع دائما
تحياتي

سندباد يقول...

ريبال بيهس
نورتني ياصديقي ونورت كلماتي المتواضعة
اصعب شئ عندما يتحول الحب الي وسيلة جرح وقسوة بحجة انك لازم تستحمل امال بتحب ازاي
تحياتي وتقديري
نوتني

سندباد يقول...

كارمن
متشكر ليكي جدا كلماتك الطيبة الراقية وانتي تجيدين كتابة كافة الانواع بس بطلي كسل
تقديري واحترامي
نورتيني

أم هريرة (lolocat) يقول...

السلام عليكم ورحمة الله

ههههههههه تصدق يا امجد دى اول مرة اقرأ لك كلام اشعر فيه بقوتك ايوة كده وريها العين الحمرا ههههههه


والله اخى كلمات بسيطة لكن فى منتهى الحكمة والصدق

لا يوجد على وجه الارض رجل او امرأة يستحقوا ان نضيع العمر هباء من اجلهم فالله اولى بهذا الوقت والجنة تنادينا ويامرحب باللى يشاركنى الطريق واللى مش عايز يبقى خسر وضيع نفسه


تعرف يا امجد الحب يعنى ايه
يعنى اتنين يعرفوا معنى الاحتواء وياااااااااااااه على معنى الاحتواء كبييييير اوى اوى اوى

كلماتك اكتر من رائعة واشعر ببداية القوة فيها :)

تحياتى لك وتقديرى

roka يقول...

جميله اوى ياسندباد تحياتى

زهرة نيسان يقول...

السلام عليكم ،

كلمات رائعة ،
ومعبرة سندباد ..

في انتظار المزيد بإذن الله ،
دمت بكل الخير .

mrmr يقول...

قالوا فى المثل
(( كلمتين ابرك من ميه ))
وانت اختصرت معنى كبير فى سطر ونص
كثير من الناس يستغلوا سعه صدر المحبين ويفعلوا ما يشأوا
فالله طويل البال وصبره لا حدود عليا نحن الخطاه لكن بقلبنا المتحجر بنفعل ما نشاء ونعلم جيدا انه ح يصبر عليا
لكن صبر الرب لن يدوم على كل الجنااااه
تحياتى لك ولكلماتك الرائعه

elsayed azab يقول...

رائعة يا سندباد .. وفعلا انما للصبر حدود ..

تحياتى يا سندباد الكلمة بعد البوست ده خلاص مش سندباد التدوين لا سندباد الكلمة بجد ..

تحياتى ..

Haneen يقول...

لالالالا .. اللهم اجعلنا من الصابرين .. ان الله مع الصابرين

Mona Abo - Elso3od يقول...

من الخطأ و الحماقة أن يعتمد من نحب علي سعة صدرنا فلكل شئ نهاية و إذا ما فاق الألم و الجرح حد التحمل انفجر المحب الصبور ليعلن ثورة البركان الخامد .... و إتقي شر الحليم إذا غضب
تحياتي لرسائلك المميزة دائما و لقلمك

سندباد يقول...

ام هريرة
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
جزاكي الله خيرا دايما تعليقاتك راقية وهادفة
بس القوة دي حلاوة روح مش اكتر وربنا يعطينا القدرة علي التحمل
تحياتي وتقديري

سندباد يقول...

روكا
متشكر ليكي مرورك وتعليقك الجميل
تحياتي وتقديري
نورتيني

سندباد يقول...

زهرة نيسان
متشكر ليكي مرورك الدائم وتعليقاتك الراقية
بارك الله فيكي
تحياتي
نورتيني

سندباد يقول...

مرمر
خير الكلام ما قل ودل
وربنا سبحانه وتعالي يعطينا القدرة علي التحمل
متشكر ليكي مرورك الدائم وتعليقاتك الجميلة
تحياتي وتقديري
نورتيني

سندباد يقول...

elsayed azab
ربنا يخليك ياصديقي بارك الله فيك متشكر ليك جدا كلماتك الرقيقة دي وربنا يقدرني واكون عند حسن ظنكم دايما
تحياتي الخالصة
نورتني

سندباد يقول...

حنين
اللهم اعطنا القدرة علي التحمل
متشكر ليكي مرورك وتعليقاتك الجميلة
تحياتي الخالصة
نورتيني

سندباد يقول...

مني ابو السعود
فعلا عندك حق اتقي انفجار الصبور الذي تحمل اكثر من طاقته
تحياتي لمرورك الدائم وتعليقاتك الجميلة دائما
تقديري واحترامي

الشاعر الفنان أحمد فتحى فؤاد يقول...

صحيح يا سندباد كل شي قابل للنضوب حتي الصبر


و لكن فقط الحب الحقيقي و الصادق أبدا أبدا لا ينضب

تحياتي لك

دعاء العطار يقول...

فعلاً

بس ياريت الناس تفهم بجد كده .. وتعرف ان لاى حااااجه حد

وان مش معنى انى بتحمل ... انى مش بتألم

تحياتى لرسائلك المميزه

دمت بكل خير

(:

ندا منير يقول...

لكل حاجة ولكل واحد صبر والصبر دا له حدود

ووقت ما بينفذ صبر اى انسان خلاص ميقدرش يرجع تانى
المتسامح
الطيب

سندباد يقول...

الشاعر احمد فتحي
فعلا الحب الحقيقي لا ينضب ابدا ولكن من يفهم ومن يعي
تحياتي ليك ومرورك الجميل دائما
تقديري واحترامي

سندباد يقول...

ندا المنير
صدقتي فعلا عندك حق صعب بعد ما ننجرح خاصة من اقرب الناس نصفي مرة تانية
شكرا لتعليقك الراقي
تحياتي
نورتيني

مصطفى سيف يقول...

صبرت حتى قتلت الصبر صبرا
ولم يتغير شيء
قالوا ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت اظنها لا تفرج
انتظرت لحظة الفرج وصبرت فانتهى الصبر ولم تفرج هل لأنها لم تستحكم حلقاتها؟
بحثت بداخلي عن متنفس يعوضني عن صبري فلم اجد
بالتاكيد هي لم تستحكم بعد وبالتاكيد هناك متنفس لكنني لا ادري اين هو
تحياتي لقلمك الرائع
واسف للاطالة

BNT ELISLAM يقول...

فين ام كللثوم تشوف جنمملتك كانت خدتها فى الا غنيه



عبرت عن معانى كتير باقل القليل


تسلم عبارتك

Ms Venus يقول...

صح يا سندباد

عندك حق

ومع الاسف ناس كتير حوالينا لا يقدرون هذا

تحية لقلمك المعبر

خواطري مع الحياة يقول...

مهما كنت بتحبه ومهما كنت بتعزة
لكن للصبر حدود
ينفذ الصبر ويذهب معاه في تلك الحظة الاحترام والحب
كلمات حملت معنى كبير جدا
رغم قلت كلماتها
تقبل مروري ^_^
سلامي ليك اخي.

حَـبآيـۃْ.بـטּـدۉڷ يقول...

:)


..
* مَعرفتِيش أقُول حَـآجَه
غِير إنِي ابتَسمتْ .. :) :)

سندباد يقول...

مصطفي سيف
اسئلة كتيرة وتستحق التفكير فيها يامصطفي ولكن خلاصة القول ان احيانا يفهم الصبر علي انه ضعف او قلة حيلة واحيانا اخري ينتهي الصمت لانه ليس في الامكان التحمل اكثر من ذلك
تحياتي يامصطفي

سندباد يقول...

بنت الاسلام
متشكر ليكي جدا تعليقك الراقي بارك الله فيكي
نورتي كلماتي المتواضعة
تقديري واحترامي

سندباد يقول...

فينوس التدوين
متشكر ليكي جدا تعليقاتك الرقيقة دائما نورتيني ونورتي سفينتي المتواضعة
تقديري واحترامي

سندباد يقول...

خواطري مع الحياة
عندك حق صدقتي في كلامك وربنا يعطينا القدرة علي التحمل
نورتيني
تقديري واحترامي

سندباد يقول...

حباية بندول
فعلا شر البلية ما يضحك
تحياتي الخالصة
تقديري واحترامي

ساسو يقول...

عندك حق يا سندباد التدوين
الصبر له حدود

كلماتك بسيطه لكنها معبره
وبجد تمس القلوب

ربنا يفرح قلبك يا جميل

faroukfahmy58 يقول...

زمان قالو ياسندبادالصبر جميل وعللقولوا برواويز فى المنازل والمحلات والتهاردة بيقولوا الصبر من كتر صبرى اشتكى منى ايه رايك الصبر الاولانى والا التانى

سندباد يقول...

ساسو
متشكر ليكي تعليقك الراقي وزيارتك الدائمة ربنا يبارك فيكي
نورتي كلماتي المتواضعة
تحياتي

سندباد يقول...

فاروق
في كلتا الحالتين الصبر جميل بس اي شئ بيزيد عن الحد بينقلب للضد
نورتيني ياصديقي
تحياتي

ريــــمــــا س يقول...

نستنفذ الصبر ونبقى نصبر رغم مابقى من ألم "
؛؛
؛
كلماتك قالت الكثير
مصافحة أولى
لروحك عطر الغاردينيا
reemaas

موجة يقول...

لا تعتمد علي سعة صدري وقوة تحملي وتُفرط في جرحي فكل شئ في هذه الدنيا قابل للنضوب حتي الصبر.
تسمح لى اخدها كوبى واكتبها عندى
اصلى حاسة بجد ان صبرى خلص
ورسالتك دى جت ع الوجيعة زى ما بيقولو
ياريت تسمح لى احطها عندى شويه كده
جميل ما قللت فى كلامك ودللت بمقصده

سندباد يقول...

ريماس
متشكر لمرروك الطيب وتعليقك الراقي وربنا يدينا القدرة علي التحمل
تحياتي الخالصة
تقديري واحترامي

سندباد يقول...

موجة
انا متشكر ليكي تعليقاتك الرقيقة الدائمة ومن غير ما تستاذني طبعا اكيد يشرفني ان تظهر كلماتي المتواضعة في مدونتك
وربنا سبحانه وتعالي يعطينا القدرة علي التحمل
تقديري واحترامي
تحياتي

أبو حسام الدين يقول...

الصبر الصبر... لكن إذا نفد يا ويل..

كلمتك دهبية سندبادنا

سندباد يقول...

ابو حسام
صدقت ياصديقي وربنا يدينا القدرة علي التحمل
تحياتي الخالصة
نورتني

MTMA89 يقول...

سندباد..

حتى الصبر له مساحة في قلوبنا.. رسالة أكثر من رائعة و قصيرة للغاية ومباشرة في كلماتها..


تحياتي..

محمد
:)

سندباد يقول...

محمد
فعلا الصبر ليه مساحة والقدرة علي التحمل يها مساحة مهما كان الشخص اللي قدامنا ومهما كانت مشاعرنا تجاهة
تحياتي ليك ياصديقي